Saturday, October 18, 2008

Ungdomsmötet

Så, jag går rakt på sak.

Jag, Elin och Hannah sitter på Espressino och snackar, när Hannah säger att de kommer dra iväg sen, och jag kan inte följa med. Snacka allvar var det visst.
Jahapp, tänker jag. Blir väl lite besviken men tänker att det är ju ändå de två som är bästisar. Men så börjar Elin garva, och där börjar jag undra vad de egentligen ska göra. Men Hannah ser ändå rätt så säker ut.
Så vi drar till kyrkan och sminkar oss och sen går de. En och en halv timme senare kommer de tillbaka, seriöst snack det där men tänker inte mer på det.
Mötet slutar och jag sätter mig med dem och snackar. På bordet ligger två påsar med något i, att de inte hade de påsarna innan kom jag att tänka på först efteråt.
Elin frågar hur länge jag ska vara kvar och sen försvinner Hannah, med en av påsarna.
Sen går allt väldigt fort. Elin snackar med Oskar och Rickard, de vänder sig om, smilar, Hannah kommer bakom med någonting som hon gömmer och sen börjar de sjunga "Ja må hon leva!". Och hela kyrkan hänger på. Hela kyrkan sjunger, för lilla mig. Fett kul, och lite pinsamt. :) Hannah kommer med en chokladtårte-bit och ett litet ljus, och så får jag en present.
Hela jag skaka och jag blev sååå glad och överraskad. Visst hade jag mina funderingar, men att hela kyrkan skulle sjunga och att de faktiskt köpte tårta och present gör mig så otroligt glad.
Det var det de gjorde när de skulle "ut och snacka allvar".
I have the most amazing and best friends ever. <3

3 comments:

Anonymous said...

Bra kompisar och GRATTIS! (råkade komma in på din sida)

Anonymous said...

VI ÄLSKAR DIG SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ OTROLIGT MYCKET!!!! <3<3<3 :D

Evynina said...

Va gulligt,synd att jag inte var där:( Men Grattis Grattis!! Du e underbar<3