Wednesday, October 22, 2008

God morgon!

Tjoo alla! Sovit gott? Själv har jag sovit ca 6h och 10 minuter.
Det var kör igår vilket gjorde att jag kom hem sent. But that's life. Det är ju ändå bara varannan tisdag och att sjunga hör ju till de sakerna jag tycker om. Ibland behöver man offra sakern för att få göra det man tycker om, som t.ex sömn i det här fallet.
I alla fall så börjar samhället om en kvart och jag kom precis på att den sidan jag skrev hemma, blev kvar hemma på datorn och hela saken ska lämnas in idag. I och för sig är det bara ett första utkast som ska in, men jag hade velat vara lite mer klar än vad jag är. Dessutom har uppgiftspappret försvunnit. Den här dagen är inte på min sida, men ändå vet jag att det kommer bli en bra dag. En otroligt bra dag. En väldigt grymt bra dag. Vet ni hur jag vet det? För att Gud är med mig, och vem kan då vara emot mig?
Life is too good sometimes, but you won't hear me complain.

Något jag förvirras över nu under amerikanska valtider dock, är färgerna. I tidningarna ger de John McCain, som är republikan, en röd färg, och Barack Obama som är demokrat en blå färg. Borde det inte vara tvärt om? McCain är ju faktiskt mer åt det blåa hållet. I'm confused. Eller är tycker USA att om man är republikan så ska man vara röd och är man demokrat ska man vara blå? Det är något att fråga samhällsläraren idag, och annars min käre far, eller min älskade bror Johan.

Efter skolan ska jag dra in till stan och möta Alice och klockan fem blir det cellgrupp! Ska bli kul.
Jag kommer hem vid åtta ungefär och jag tänker INTE plugga då, även fast jag skulle behöva. Jag pluggar på vägen hem, men inte hemma, för jag kommer ändå inte kunna koncentrera mig.
Ha en bra dag! Jag bloggar nog ett till inlägg när jag kommer hem.

Stor kram på er alla!

No comments: