Thursday, October 23, 2008

För lite(mycket?) sömn...

Godmorgon! How y'all doing?
Jag försov mig i morse. Igår kväll satte jag klockan på 25 över sex, klockan ringde som den skulle, men i min enorma trötthet så tänkte jag: "Varför ringer den nu för? Jag måste ha varit trött igår kväll". Så jag sätter klockan på en timme senare, alltså 25 över sju. Min buss från Spångbro går 20 över sju. Smaart. Sen somnar jag alltså om i godan ro och tänker att det ska bli skönt att sova en timme till.
Fem i sju kommer min syster in i mitt rum.
"Victoria, när börjar du idag?"
"Öööh, 20 över sju, nej, tjugo över åtta." Jag börjar egentligen tjugo över nio.
"Jaha, okej, för klockan är sju nu."
"Ja? Okej?" Jag blir irriterad på henne för att hon stör mig i min sömn, jag skulle ju sova en halvtimme till, hade jag fått för mig.
Hon går ut ur rummet och jag lägger huvudet på kudden. Plötsligt slår det mig. Min buss går tjugo över sju.
Så på tio minuter slänger jag på mig kläder stoppar i gympakläder i en påse springer ner, tar en banan och går ut ur huset fem över sju.
Jag han med bussen :)

Men snacka om att jag var helt borta imorse. This is not good.
Idag är det en lång dag i alla fall. Med prov.

Kram!

No comments: