Monday, October 13, 2008

1h väntan

Vi hade individuella val-snack idag, så vi fick inte sluta tidigare som vi brukar få. Därför missade jag bussen från skolan, så att jag missade bussen från tumba och då missar jag bussen från Vårsta. Det är mycket som ska fungera när jag åker till och från skolan alltså. Ett litet fel någonstans och allt förstörs. Suck. Men så är det.
Till individuella val blir det i alla fall franska steg 4. Meritpoäng, here I come.

Så, när jag kommer hem blir det att börja plugga på geografin som vi har prov på nästa torsdag. Jag älskar att vara ute i god tid, och den här gången måste jag vara det. Det är ju för hela friden 36 sidor att plugga på! Craaazy I say, craaaazy.
Vi fick tillbaka engelskaproven idag. Jag klantade till mig riktigt rejält. Jag är riktigt besviken på mig själv, och jag som ska läsa engelska B den här terminen liksom, så klantar jag till mig. Jag vet att jag ofta säger att det inte gick bra, och egentligen är det helt okej poäng, men eftersom jag ska läsa engelska B så var pressen större på mig, därför var det en riktig stor miss. Suck.
Därför ska jag plugga på geografin och sen ska jag belöna mig själv med Ben&Jerry's, som jag fick från min fina bror Micke, och Cityakuten.
Dagen igår var mysig i alla fall. Vi ringde andra bror Johan, som jag saknar sjuukt mycket, och snacka med honom ett tag. Vi fikade och min tredje, äldsta bror, Fredrik och hans fru kom på besök. Vi åt mat, öppnade presenter och käka tårta. Jag fyller egentligen år imorgon, men eftersom mamma jobbar då så firade vi igår när alla kunde vara med. Jag fick i alla fall presentkort på Gina Tricot, H&M och Bokia. Bokia kanske ni tycker låter konstigt, men saken är den att jag vill ha en scrapbook och mina föräldrar visste inte hur den skulle se ut, så jag fick pengar så att jag kan köpa en som jag vill ha. Jag fick även Ben&Jerry's Half Baked av Micke. Half Baked och Phish Food är de godaste smakerna någonsin. Så jag blev gla :D
Jag fick även ett litet spa-kit av mormor och morfar och allting luktar choklad + pengar. Myyys.

Kram på er!
Life is good, eternal life is better

1 comment:

Evynina said...

Grattis!!!Låter som du hade en underbar dag:D