Monday, October 13, 2008

Konstiga bussar och Ben&Jerry's

Bonjour!
Vad små saker kan göra mig irriterad ibland...
1. buss 713 var sen, vilket gjorde mig otroligt stressad till buss 716 som skulle gå från tumba 15:32. Jag anländer tumba station 15:30 och jag hinner, med andan i halsen, precis in på bussen.

Så efter den persen kommer jag till vårsta och känner mig inte allt för uppåt och pigg. När jag sitter där och tittar ner i marken ser jag hur en buss stannar vid busstationen. Jag tittar hastigt upp och ser plötsligt att det står 729 Spångbro. Vad i hela friden, tänker jag då. Står det fel? Har det blivit något konstigt? Men jag går i alla fall på bussen och frågar, "Går den till spångbro?" Jadå, säger busschauffören. Då ska jag bara ta fram mitt busskort och börjar rota i väskan. Idag hade jag nämligen en annan väska och då blir jag lite förvirrad. Jag hittar inte busskortet! Svetten börjar bryta sig fram i pannan, jag letar mer och mer frenetiskt i handväskan. Där! I ytterfacket. Dumma Victoria, att du inte tänkte på det. Det är ju där du brukar ha busskortet när du använder den där väskan...

När jag sätter mig på en plats är jag fortfarande mycket förvirrad över denna plötsliga uppdykning av 729, så jag tar fram busstidtabellen och kollar. Jo, mycket riktigt så går den rätt. Jag sätter på Pearl Harbour i iPoden och blundar och slumrar till av bussens rytmiska stånkande och vaggande.

Märks det att jag var(är?) trött?

Så den andra grejen.
2. Som sagt fick jag Ben&Jerry's igår. Och jag vill så gärna äta den. Men tror du att jag är sugen? NEJ! det är hemskt, helt otroligt, men jag är inte sugen på glass just nu! Och jag vill ju så gärna sätta tänderna i den mjuka glassen och känna den söta smaken av choklad och cookiedough...
Tänka sig, när jag har Ben&Jerry's, så är jag inte sugen. Ush vad ledsen jag är.
Men än finns det hopp. Cityakuten börjar inte förren om en och en halv timme, kanske hinner smaken och suget efter underbar Ben&Jerry's komma tillbaka...

Haha, nu blev det lite långt. Ursäkta om jag tråkade ut er.
Kram!

No comments: