Thursday, October 09, 2008

Lyckliga vs. negativa

God morgon läsare!
Grått och duggregn idag, fast lite varmare än igår. Jag måste säga att jag tycker om det. Det känns ändå lite mysigt. Det är sånt väder som får mig att vilja krypa ihop i soffan med en bra bok, varm choklad och en filt. Sitta och mysa medan hösten sakta övergår till vinter...

Det är märkligt vad mitt humör går upp och ned. Jag har så otroligt mycket att glädja mig åt, så mycket att vara tacksam över, samtidigt kommer det hela tiden små negativa saker och påminner mig om verkligheten. En verklighet som inte alltid är vacker och lycklig. Det finns alltid små saker som hotar att tynga ned en. Men lär man sig att fokusera, ta det negativa med en nypa salt, eller socker, så klarar man sig, och man kan åter le och skratta åt det lyckliga.
Nu kände jag mig lite smått poetisk... :)

Idag är den längsta dagen på veckan. Jag kommer hem sex ikväll. Det är samhälle, matte, geografi, idrott och datakunskap.
När jag kommer hem tänker jag ta det lugnt, glo på tv, om det finns något att glo på, annars blir det franska och matte som jag ligger efter på.

Kram!

No comments: