Saturday, October 18, 2008

Lördag

Tjoo!
Jag har inte kunnat skriva idag (känner smått abstinensbesvär) för att vår data här nere har varit paj och jag har inte kommit åt datan i mitt rum. Så nu bara för några minuter sen så bar pappa ner datan till arbetsrummet och jag har numera inget dator på mitt rum. Läskigt vad lätt man blir beroende av sådana saker. Men men, jag klarar mig. Jag kanske rentav får mer plugg gjort nu än innan. *Tänk positivt, tänk positivt*.
Om ca 20 minuter kommer Fredrik och Rebecka och så ska vi käka middag med dem och farfar som har kommit upp hit över helgen.
Dagen har annars bestått av lite plugg, förberedelse av äventyrsskolan, chill och ett besök uppe hos mormor och morfar.
Imorgon blir det äventyrsskola och hemma blir det plugg, alltså allt det jag inte gjorde idag. Söndagsångest, here I come!

Igår så fick jag en trevlig överraskning btw. Låt mig berätta från början.
Jag slutade klockan ett och drog in till stan för att vänta på Elin som skulle bli mitt smakråd när jag skulle handla. Hon slutade klockan fyra och kom in till stan ungefär kvart i fem. Så under den tiden gick jag runt i t-centralen. Vi träffades i slussen och gick på gina tricot. Hon hjälpte mig att hitta några klänningar och jag valde en stickad med krage och långa ärmar, helt stört mysig var den.
Sen skulle Hannah komma så vi gick och satte oss på Espressino (tror jag det hette?) och väntade. När hon kom beställde de båda capuccino (tack Elin för den konkreta men finkänsliga rättningen :P) och själv ville jag inte ha. Jag dricker ju inte kaffe, var mitt argument. Men till slut gick jag med på att i alla fall smaka, and let me tell you, I am converted. Det var gott! Jag trodde aldrig att jag skulle dricka kaffe, men tänka sig, en capuccino på Espressino på götgatspuckeln fick mig åt det helt andra hållet. Jag har kommit på mig själv ett flertal tillfällen med att längta efter nästa gången jag får ha en sådan kopp i min hand. Kanske blir det redan på tisdag?

Jag ska berätta vad som hände på ungdomsmötet, fastdet blir så långt, så jag gör ett nytt inlägg istället.

To be continued...

2 comments:

Anonymous said...

haha yes, Äntligen! Nu kan vi gå och fika på riktigt :P

Ps. de stavas cappucino :P ds.

Josef said...

Kul att frälsa folk! Nu är du fast. ;)