Monday, October 06, 2008

Engelska

Jag vet inte riktigt vad jag gjort sen jag kom hem egentligen...
Joo... Jag kom hem, satte mig vid datorn en kortis, pluggade lite, lagade mat, snackade med syrran och pluggade mer. Vi har engelska grammatikprov imorrn. Något som jag inte oroar mig för alls. Engelskan är inte ett av mina svåraste ämnen, tvärtom.
På tal om engelska så ska jag berätta en nice grej. Under de senaste veckorna har jag och några andra försökt komma fram till om det går att kanske tenta av engelska A den här terminen och köra på engelska B fortsättningsvis så att vi kan läsa engelska C nästa år.
Det har varit lite till och från med det eftersom det aldrig är någon som velat ha det så förut. Men idag så kom vår engelskalärare till oss och berättade hur det låg till.
Om vi vill så kan vi få köra engelska A och B samtidigt det här året. Det kommer gå till så att vi kommer ibland få samma uppgifter som de andra, men hon kommer bedöma det på en engelska B nivå. Ibland får vi svårare uppgifter som vi får sitta med och vi får svårare romaner att läsa. Sen, när läsåret är slut, om hon tycker att vi klarat av engelska B bra, så är det kommer vi förhoppningsvis att kunna läsa engelska C nästa år. Känns riktigt kul.

Klockan nio är det säsongsstart av Cityakuten också. Jippi!
Så det blir lite glass och tv.
Ska fortsätta med engelskan nu.
Kram!

No comments: