Saturday, October 25, 2008

Höstlov

Första dagen på lovet. Riktigt skönt.
Idag blir det inget plugg, vad härligt det känns att säga så. På måndag och tisdag måste jag göra klart samhällsuppgiften dock eftersom jag och Thessi drar till Youth på onsdag.
På onsdag åker även Michael... Kommer sakna honom så otroligt mycket.

Jag kollade på mina gamla inlägg och hittade en hel del saker som jag faktiskt var nöjd med, och fortfarande är nöjd med. Bland annat ett dikt jag skrev för två år sen. Här ska ni få se:

Åh, Gud hjälp mig att klara ännu en dag, ännu en vecka, ännu en månad
Var med mig och se till varje stapplande steg jag tar
Lyft mig, och låt inte min fot stöta på någon sten
Ge dina änglar befallning om mig och var mig nådig
Hjälp mig att följa dig rätt
Lär mig att älska dig,
att ta tid med dig.
Res mig upp då jag faller
och lämna mig aldrig
Låt mig aldrig försvinna
och gå fel vid något vägskäl
Jag vill älska dig
av hela mitt hjärta
Jag vill alltid prisa dig,
låt mitt liv bli en lovsång och en hyllning till din ära
För du ser mitt hjärta
du ser min innersta längtan,
jag vill lägga ned mitt liv inför dig.
Gud hjälp mig genom allt.

2 comments:

Anonymous said...

Vart ska Michael då?

Vad fin den var :)

Evynina said...

Jättefin dikt, duktig du e<3
Men vad är det för Youth grej du ska på?Låter kul.

Hare bra;P