Sunday, October 05, 2008

Hemma från kyrkan

Jag kom just hem. Det är helt stört vad det stormar och blåser just nu. Det är det här som kallas höstrusk. Välkommen höst... typ.
Jag gick upp kvart i sju i morse och stressade inte så mycket. Juste, frukost on the go var något jag skulle berätta om.
Snabbt och enkelt:
Frukost on the go, som jag döpt till FOG, går till så att man gör sin frukost kvällen innan. Jag brer alltså en dubbelmacka med ost och skinka och stoppar in den i kylen. På morgonen blandar jag o'boy i flaska, tar mackan och går. Har vi någon frukt hemma så kan det hända att jag tar med den också. Snabbt och enkelt. Någon gång ska jag göra smoothie kvällen innan och ha med mig. Det är perfekt. Så för alla som inte hinner äta frukost på mornarna presenterar jag FOG, snabbt och enkelt. Du kan till och med blanda o'boy på kvällen innan också, det är bara grab&go. Easy as it sounds. Haha, jag borde skapa mitt eget märke. :P FOG - easy preparations, easy breakfast

Så, jag ska fortsätta göra lite engelska idag och sen är det bara att ta det lugnt. Jag har inte så mycket till den här veckan så det är riktigt nice.
Det betyder att jag kan gå på kören på tisdag utan dåligt samvete och även cellen på onsdag utan att få panik. Love it.

Kram!

No comments: