Wednesday, October 08, 2008

Äntligen hemma!

Äntligen hemma efter en lång dag.
Vid tre drog jag in till stan, och då, äntligen, ringde Alice. Lite för sent dock. Så jag gick och tog en cheeseburgare och en liten pommes frites på donken, satt där i en halvtimme och gick sen till slussen där jag skulle möta Alice och Karin. På vägen kunde jag bara inte låta bli att gå in på H&M, Gina Tricot och MONKI.
I alla fall så kom vi till cellen och hade det mysigt. Vi gjorde små fina kort med bibelord i som vi gav till varandra. Dessvärre blev min helt misslyckad eftersom jag var tvungen att hinna med en buss.

Juste, jag skulle ju berätta hur temadagen var. Jag kan gå igenom det lite kort.
Första föreläsningen jag gick på hette Kristendom+Islam=Sant. Där var en imam och en präst som berättade om kärlek utifrån sina religioners perspektiv. Och eftersom jag är kristen så tyckte jag att det skulle bli kul att se vad prästen sa. Jag förväntade mig någon lite äldre man som skulle vara rätt så tråkig och allmänt flummig. Men han var helt okej. Han var väl i trettiårs-åldern och var ändå rätt så intressant. Det enda jag kanske inte riktigt höll med om var hans syn på homosexualitet, han var för det, själv är jag emot eftersom bibeln går klart emot det. Det betyder inte att jag är emot homosexuella, jag håller däremot inte med om sättet de lever.
Andra passet var "En mångkulturell kärlekshistoria" med en man som hette Josef Kurdman. Han var faktiskt väldigt duktig. Han berättade om kulturkrockar och vad olika kulturer, t.ex mellanöstern, tycker om kärlek och vad det representerar där. Helt OK faktiskt.

Så nu ska jag kanske sätta mig vid tvn eller nått.
Vet inte riktigt vad det blir.

Kram! (speciellt till mina tre prenumeranter )

No comments: