Saturday, October 11, 2008

Tjoo

Salut! Ca va? Ca va bien, mais je suis fatigue.
För er som inte fattade var jag nyss skrev, synd för er. Hehe.

Ursäkta för den dåliga uppdateringen idag förresten. Jag har haft så otroligt mycket att göra bara. Jag blev väckt halv tio av mamma som sa att vi ska till mormor om en halvtimme, om jag ville följa med. Vilket jag inte ville först, men eftersom jag visste att om jag följde med upp och sen hjälpte till att kratta kastanjer så skulle jag få 50kr i timmen för det. Så tio minuter tio gick jag med på det. Lite pengar sitter ju aldrig fel.
Så väl uppe hos mormor (som bor typ granne med oss) så fikade vi och sen gick Thessi och jag ut i kylan och duggregnet och började kratta. Det var otroligt blött och kallt och man blev helt stel, men efter 1h30min så fick vi lite lunch och sen tog vi nya tag, och en halvtimme senare blev vi klara. Så det blev 100kr, not so bad. När jag kom hem tog jag det lugnt en liten stund och sen blev det å städa. Pappa och mamma kände sig otroligt snälla och givmilda idag, så det blev också 50 kr i timmen. Städningen gick på två timmar så där var det även där 100kr. 200kr på en dag är helt OK.
Dessvärre ser mitt rum ut som sju svåra år och ett bombnedslag, men jag orkar verkligen inte städa det nu. Så det blir nog att bara flytta undan allt och låtsas som det regnar. (Vilket det faktiskt gör ute just nu.) Ordentlig städning av rummet får bli nästa vecka, typ. Någon gång blir det i alla fall.

Tyvärr så tror jag inte att det blir så mycket uppdaterande imorrn heller. Det blir nämligen kyrka och när vi kommer hem ska vi fira min födelsedag. Nej, jag fyller inte år imorgon, jag fyller år på tisdag. Men det är i morgon mamma, fredrik och rebecka kan vara med. Så imorgon blir det presenter och tårta.
På tisdag ska jag istället äta på thairestaurang med pappa. Så det blir ju också mysigt.
Ja, det finns inte så mycket mer att säga tycker jag.

Kram på er!

1 comment:

Anonymous said...

Salut!
Ah oui.... moi aussi :P