Tuesday, December 09, 2008

Trött och seg

Nu är engelskan avslutad, fick mvg på redovisningen. Kvar är samhällskunskapen som jag ska börja med nu. Jag känner mig otroligt trött, min hjärna fungerar inte över huvud taget och jag somnade på geografilektionen. Jag gick hem en timme tidigare från franskan och när jag såg mig själv i spegeln kände jag mig ännu värre. Suck.

Imorgon måste jag vara i skolan klockan åtta för att öva på luciatåget på fredag, sen blir det 40-50 minuters samhällslektion och sen ska vi rigga upp inför Ny Generations julkonsert som ska besöka vår skola. Skolans ledning har verkligen gjort det lätt för oss och hjälpt oss med allt möjligt. De är så snälla och hjälpsamma mot oss att det är otroligt. Det ger ju bara ett ännu bättre intryck och gör att jag trivs ännu bättre. Suveränt! Vi på kristna skolgruppen är otroligt tacksamma.

Skolan är jämförsvis med andra veckor otroligt lugn. Lugnare än vanligt, men ändå känner jag mig en liten aning stressad faktiskt. Förhoppningsvis släpper allt på jullovet så att jag kan slappna av lite. Jag har varit med om att jag inte alls har kunnat slappna av på mina lov eftersom jag är så uppe varv och jag har alltid haft svårt för att helt slappna av. Det känns som om jag pluggat konstant sedan skolstarten, det blev ju inte direkt någon vila på höstlovet i och med Youth. Men nu ska det slappnas av, förhoppningsvis :) Än så länge är inget planerat, och för stunden känns det ganska skönt, men jag får se hur det blir i slutändan.

Nu blir det samhällskunskap. Tror ni att jag lyckas bli någorlunda klar på två timmar och lägger mig vid åtta? Keep your fingers crossed.
Kram!

No comments: