Saturday, December 06, 2008

Julkonserten

Julkonserten var helt grymt bra jag tror jag fick gåshud på gåshuden. Hehe. Det är svårt att säga vad som var bäst i konserten, men döma av gåshuden så blev det mest när David sjöng "Maria visste du". Musiken i vår kyrka är verkligen otroligt proffsig, I have to say. Jag säger det inte bara för att det är min kyrka som jag är uppvuxen i, för ärligt talat är jag väldigt hemmablind gällande det. Jag hör ju lovsångarna och musikerna varje söndag, man kan säga att jag har blivit van vid den höga standarden. Men alla var så otroligt tagna av hela konserten, och även folk som inte varit där förut, att det bara är att konstatera, Södermalmskyrkans musiker och kör är the best ever. Du borde komma och lyssna någon gång. Jag skulle kanske behöva åka till en annan kyrka någon gång och se hur de har där, och sen komma tillbaka och bli helt tagen av vår egna grymma musik. Sounds like a plan. Jag menar ju såklart inte att alla andra kyrkors musik suger och våran är den enda som är bra. Jag är övertygad om att det finns andra kyrkor och församlingar som har minst lika bra musik som våran. Det enda jag menar är att ibland behöver man se något annat för att uppskatta det man har ännu mer.

Klart roligast ikväll måste vara när Hannah och jag stod vid dörrarna innan de släppte in.
Om man tittar riktigt noga i springan mellan dörrarna kan man se scenen och avgöra om det är långt eller kort kvar tills de öppnar. Detta skulle Hannah göra. Hon lutar sig fram mot springan, kisar in med ena ögat och jag skulle precis säga att det skulle vara lite kul om de öppnade dörrarna precis då. Vad tror du att de gör? De öppnar dörrarna rakt på hennes panna så att hon fick en bula. Ganska lustigt måste jag säga, jag kissade nästan på mig av garv. Hannah garvade också, och även mötesvärden som smällt dörren i huvudet på henne. "Det här ska jag komma ihåg!" sa han och asgarvade. Stackars Hannah...

Men just nu känns sängen otroligt lockande I have to say.
Kram på er!

1 comment:

Anonymous said...

jag fick ett blåmärke