Thursday, December 11, 2008

På H&M

Sitter och käkar russin och tänker tillbaka på dagen som har varit lite allmänt någorlunda tråkig. Genrepet inför Lucia imorgon gick ju som det gick snacka om att vi kommer att skämma ut oss imorgon. Har jag sagt att det bara är ettor som är med? Kanske inte, men så är det. Tvåorna och treorna har varit smarta nog att hålla sig borta från allt sånt. Jaja. Solot gick lite bättre i alla fall. Ni får hålla fingrarna för att det går vägen imorgon. Efter genrepet åkte jag till Tumba och skulle sen ta 729, men som inte skulle gå förren om 25 minuter. Så jag promenerar runt lite i Tumba centrum och hittade btw nyårsklänningen! Den var mörkt lila och ganska kort och lite volangig. Jaja, om jag köper den så lägger jag upp den här.

Jag gick också in på H&M för att fördriva tiden. Där hände det klart roligaste på hela dagen. Jag ser en tjej i tolvårsåldern, hennes småsystrar och sin mamma. Tjejen tittar på en bolero och visar den för sin mamma, men som säger nej. "Men jag vill ha något mer moderiktigt!!!" skriker hon ut. Hennes mamma säger något i stil med att de ska gå längre in i affären. "Men jag vill inte ha något därifrååån!!!" säger hon och marsherar bort med stampande fötter. I min tristess bestämmer jag mig för att hålla tolvåringen lite under uppsikt.*host stalker host* Jag ser henne vid barnavdelningen och hennes mamma och småsystrar försöker desperat att visa henne något hon kan ha på sig. "Det där är inte min stil!", "Jooo, det är det visst. Tantkläderna är ju inte heller din stil". "Men det där är inte min stil!!!" Jag går lite småfnissandes därifrån. En kort stund senare hör jag ett vrål ifrån omklädningsrummen. Haha, stackars tolvåringens mamma. Ja, modemedvetenheten går allt lägre ner i åldrarna. Good, or bad?

Kram!
Men oj, vad hände med russinen?

No comments: