Thursday, December 04, 2008

30 minuter... borta

Jaaa... Jag sitter i arbetsrummet och Thessi står bakom mig, tillsammans sjunger vi falskt. Det är otroligt vackert måste jag säga. Nästan så att jag blir rörd, med betoning på nästan.

Något lite lustigt hände på bussen idag. Jag hann för första gången med 16:55 bussen från vårsta på en torsdag, vilket var en glad överraskning. Jag sätter mig på en plats och tar upp boken Twilight. Efter en liten stund är jag helt plötsligt vid Sorunda kyrka, vilket är stationen innan min station. Jag sjönk alltså in i boken så att jag tappade tiden, 30 minuter försvann på några minuter. Det är det jag älskar med att läsa böcker. Jag älskar när jag kan öppna en bok och plötsligt har det gått en eller två timmar. Om Victoria + matte = inte sant, så är Victoria + en bra bok = sant.

Ja. Nu blir det i alla fall matte för hela slanten, tror jag. Det känns nämligen som om jag inte kan göra så mycket mer. Min hjärna tar inte in mer information just nu känns det som. Kanske göra jag "Utmaning"-uppgifterna. Men inte mer än det. I can only do my best, och i vår blir det extramatte. Hehe.

Kram på er!

1 comment:

Anonymous said...

Twilight!! Bra initiativ! Du får kolla på filmen sen,, jag håller på å läsa New Moon just nu (tvåan).
Ha de bra!!

//Linda