Monday, December 08, 2008

Förberedelser

Jag känner mig riktigt duktig som faktiskt satt igång med engelskan direkt. I vanliga fall brukar jag springa runt och göra massa annat fram till klockan sex ungefär, but not today. Ärligt känner jag mig lite taggad, samtidigt som jag fått inse att detta kommer att ta en hel del tid att göra. Men aja, det jobbigaste är ju själva faktan, sen är det ju bara att skriva in sina egna tankar och reflektioner. När allt är klart ska jag kolla grammatiken, stavning och kanske avancera den lite. Engelska B, here I come!

Jag har också seriöst börjat fundera på att kanske dra mig ur solosången på Lucia. Jag ser framför mig hur jag kommer att stå där på scenen med ett rusande hjärta i halsgropen som hindrar all form av ljud att komma ut ur min mun. Buhu. Jag behöver ett rejält stänk av mod, och uppmuntran.

Nu ska jag tillbaka till engelskan och lyssna på Nevershoutnever! i bakgrunden.
Kram!

2 comments:

Anonymous said...

men nej Victoria! Du kan ju inte bara dra dig ur! SÅklart du ska vara med

Anonymous said...

"Människan tänker ut sina planer, men Gud styr hennes steg".

Sjung! Det kommer gå galant.