Sunday, December 28, 2008

Ovanliga namn

Jag hittade en lista över ovanliga förnamn på susning. (http://susning.nu/Lista_%F6ver_ovanliga_f%F6rnamn#2) Många av dem är helt sjuka och jag fattar inte hur de gått igenom. Låt mig lista de tio sjukaste/knäppaste/ tjejnamnen och de tio sjukaste/knäppaste killnamnen, sen kan ni ju alltid gå in på länken och se för er själva. Kommentera gärna och säg vad ni tycker, kanske borde jag ändra min lista?

Den första siffran brevid namnet visar hur många som är bärare av namnet, alltså typ mellannamn, och andra siffran visar hur många som har det som tilltalsnamn.
Flicknamn
1. Hora 1 0
2. Anus 3 2
3. Herr 1 0
4. Fika 2 2
5. Kiss 4 2
6. Pappa 1 0
7. Sylta 1 1
8. Druva 1 0
9. Dr 1 1
10. Mu 1 1

Killnamn
1. Bög 1 0
2. Kossa 1 0
3. Hitler 1 1
4. Mens 2 1
5. Tumba 1 0
6. Lång 2 0
7. Ek 10 6
8. Barbapappa 1 1
9. Burr 3 1
10. Chewbacca 3 0

Vissa av de här namnen är ganska ironiska, ta Lång till exempel, eller tjejnamnen Herr och Pappa. Tänk om pojken som heter Lång vid 16 års ålder är 145 cm? Seriously, eller Kossa, varför i hela friden döper man sitt barn till Kossa? Samma sak med Mens, Bög och Hitler. Mens!? Till en kille! Jag förstår inte heller varför man döper sin dotter till Hora. I dagens samhälle är hora ett skällsord, och ett väldigt laddat sådant. Det är otroligt kränkande att döpa någon till det. Vad tänker man med? Anus, Kiss och Mu känns inte heller som det bästa man kan heta. Namnet Pappa... När tjejen får egna barn liksom, snacka om förvirring. Oj,oj, oj. Världen är allt bra konstig ibland. Kolla in länken: http://susning.nu/Lista_%F6ver_ovanliga_f%F6rnamn#2

Kram på er!

2 comments:

Anonymous said...

Men jag kan ändå förstå varför vissa människor döper sina barn till Tumba. Det är väl pga den där Ishockey spelaren Sven Tumba som döpte om sig (kommer från Tumba om ni inte fattat det). Eller varför skulle de annars göra det?

//Anna W i klassen

Anonymous said...

HAHAHAH tänk när ungarna vill fadern något och springer runt och Ropar "pappa, pappa" och båda svarar "Ja?"