Wednesday, December 03, 2008

Matematik + Victoria = INTE SANT!

Jag hatar matte. När jag läser vidare på högskolan ska jag se till att de inte har matte över huvud taget. Alltså blir det inget med ekonomi eller natur, till och med psykologilinjen ligger lite osäkert. Inte ens sång (om man nu kan läsa det) ser ljust ut, för där håller man på med noter och det är ju också matte. Min hjärna är inte byggd för mattetal. Jag klarar bara inte av det. Ge mig reflektionsövningar och arbeten hellre, vad som helst utom matte. Hur ska jag klara matte C i trean? How, I ask you, how? Jag kommer nog i slutändan att hoppa av kursen. Ja, jag känner mig otroligt positiv just nu. Not. Jag och matte passar inte ihop, vi ska nog inte gifta oss. Hehe. Kan ni gissa er till att jag precis har kämpat hårt med matten inför provet på fredag?

Till er som gillar matte säger jag: Grattis!

1 comment:

Anonymous said...

Säg till om du behöver hjälp gumman... Om du vägar :P