Thursday, December 04, 2008

I-landsproblem

Att sminka av sig eller inte sminka av sig, det är frågan. En av de jobbigaste sakerna i en tjejs liv är att sminka av sig. Denna eviga syssla som återkommer varje kväll och som drar ut på tiden innan man får krypa in under det sköna täcket och vila huvudet på den mjuka kudden. Det är kul att sminka sig, men att sminka av sig, not as fun. Jag inser att detta är ett väldigt i-landsproblem, men ett jobbigt sådant. Jag inser också att om man vill ha en fin hy så är att sminka av sig ett steg åt det hållet. Däremot skulle det vara otroligt skönt om sminket bara försvann under natten så att när man vaknade var sminket helt borta, som om det aldrig funnits på ansiktet. Men denna otroligt smarta idé är nog dessvärre omöjlig. Suck.

Eftersom jag går på en positiv gångväg just nu, när jag ska försöka att vara så positiv som möjligt, så tänker jag i alla fall försöka att lista de positiva sakerna med avsminkning...
  • Hyn blir fräschare
  • Om man inte vill lägga sig är avsminkningen en bra anledning att få vara vaken längre
  • Man ser fin (?) ut...

Okej, jag kommer inte på några fler saker just nu. Hey, it was a good try. Jag sa ju ändå att jag ska vara så positiv som möjligt, jag har därför kommit fram till att det inte går att vara positiv till avsminkning.

En idé, kanske ska jag gå utan smink? Bad idea.

Kram på er!

No comments: