Thursday, November 06, 2008

Victoria blir miljömupp

Hej! Dålig uppdatering idag. Men jag känner mig faktiskt otrolig duktig ändå. Det känns som jag ser ljuset i tunneln på det här samhällsarbetet, och i resten också för den delen. Tänk vad skönt det ska bli imorgon när samhällsarbetet bli inlämnat. Tänk att ni ska slippa läsa om hur långt jag kommit. Vi kan alla pusta ut. :)

Idag under geografilektionen började läraren göra lite reklam för någon globalsmart-sak att välja till individuella valet, och jag som inte är engagerad i miljöfrågor tänkte inte mer på den saken.
Sen började hon prata om någon sorts förening/grupp/elevsak som kommer vara i olika kategorier, typ jämställdhet och miljösak, och vår geografilärare är såklart med i miljösaken. Och tydligen så tyckte hon att jag och Andreas skulle vara med för att göra lite PR för saken och försöka värva elever. Vi verkade så "engagerade" (bra på att prata), så vi borde göra bra ifrån oss typ. Hon sa också att det blir möten under skoltid, och jag gick med direkt. Hehehe...

I vanliga fall brukar jag inte bry mig om allt miljötjafs. Alltså, jag är medveten om att vi håller på att ta död på vår planet och att vi måste sköta den bättre. Hållbar utveckling och allt sånt. Men ibland orkar jag inte. Ska jag vara ärlig tycker jag om att det är varmare på somrarna...
I alla fall, nu ska Victoria ska bli miljömupp.

Så istället för de sedvanliga kramarna...
SAVE THE PLANET! (Jag måste ju komma in i det)

No comments: