Wednesday, November 26, 2008

Test, Ny Generation och Lucia

Det bidde ingen cellgrupp idag så nu är jag hemma istället.
Dagen har flytit på ovanligt normalt, eller kanske inte. I'll take it short, from the top.

Samhällslektionen började och tre BE06 kom in och skulle sitta och anteckna hur lektionen gick till, typ projektarbete. En stund in på lektionen slängs dörren upp och en lärare rusar in och skriker åt vår samhällslärare: "Var är min bok! Varför tar du alltid boken för?!"
Samhällsläraren: "Men, jag har lektion, snälla, kan vi inte ta det här sen?" säger hon lugnt
Den andra läraren: "Nej! Jag förstår inte hur mycket jag ska säga det! Ge mig min bok!" hon är helt rasande och i sin ilska sliter hon åt sig papprerna samhällsläraren har i händerna, får tag på en cd och rusar iväg.

Tror du vi var chockade? Ja. Många satt med öppna munnar och ögonen var stora som tefat. Det roliga var att det hela var uppgjort. Treorna utsatte oss för ett test och frågade sen ut hälften av våra klasskompisar. Varför vi andra inte fick vara med vet jag inte... :(
Det var alltså det första.

Det andra. Ny Generation möte idag. Förhoppningsvis får vi ihop en julkonsert med deras konsertteam. Tydligen ska jag sen snacka på det. Hehehe. Niiice. Jag kommer kissa på mig. Haha.

Det tredje. Luciaövning efter NG. Alla var ganska ofokuserade. När vi sjunger Jul, Jul strålande jul kommer jag med en idé. Skulle det inte vara fint om någon sjöng solo på den första versen?
"Som till exempel du." säger musikläraren glatt. Jag hinner inte säga emot, och plötsligt står jag där och sjunger inför alla som ska delta. Jag kommer seriöst att svimma när jag ska sjunga för skolan. Craaazy I tell ya. Nu är det inte bara skola jag ska tänka på, utan även NG och Lucia. Känns skojj det här...

Men nu blir det plugg, och det här inlägget blev långt. Det är bara att stå ut, det är inte ofta det händer.
Kram!

1 comment:

Anonymous said...

åh, vad roligt :)
Det kommer gå kanonbra!!! kan man inte få komma och lyssna?