Saturday, November 08, 2008

God morgon

God morgon! Sovit gott? Själv har jag sovit väldigt bra.
Jag vaknade vid tio och tyckte att jag borde gå upp och ta ut hunden på en kortis, sen åt jag frukost i lugn och ro och läste tidningen. Mycket mysigt.

Jag älskar mornar. De är så stilla och fridfulla. Allt känns nytt och fräscht på något sätt och jag vet att det är en dag att göra nya saker. Det som hände igår, hände igår, men nu är en ny dag där det kommer hända något nytt. Jag kommer bli en dag äldre, men också en dag klokare. Jag kommer få mer erfarenhet av livet, om det så än är en droppe, så är det den droppen erfarenhet som jag kommer bli rikare av.
Livet är fullt av upp och nergångar. Att lära sig nya saker är en del av livet.
Idag är en dag med nya misstag och nya framsteg. Därför vill jag ta vara på varje minut den ger.
That every day is not only a chance to right wrongs, but to make rights.

Kram

No comments: