Thursday, November 06, 2008

Vad gör jag här?

Sitter i skolan och undrar varför jag i hela friden åkte hit idag. Förkylningen gör att det rinner i näsan och ögonen är svullna. Jag kommer gå runt och se ut som ett monster idag. Bra Victoria, bra. Men min feta disciplin (ja, ibland undrar jag om jag överdriver lite...) tvingade mig att komma. Vi ska nämligen ha seminarium på samhällslektionen och det kan ge de sista tankarna till uppgiften, samt genomgång av vårat geografiarbete som börjar typ idag. Tjohoo!

Jag läste Jesaja 55 idag. Ett av mina favoritkapitel i bibeln faktiskt.
vers 7-9 Den ogudaktige må överge sin väg, den orättfärdige sina tankar och vända om till Herren, så skall han förbarma sig över honom, och till vår Gud, ty han ska ge mycke förlåtelse.
Mina tankar är inte era tankar, och era vägar är inte mina vägar, säger Herren.
Nej, så mycket som himlen är högre än jorden, så mycket är mina vägar högre än era vägar och mina tankar högre än era tankar.
Det är skönt att veta att Gud faktiskt har kontroll över allting. Att hans planer för mitt liv är så mycket bättre än det jag någonsin kan tänka på. Inget jag gör kan nå upp till hans tankar.
Det är bra att någon tänker högt om en. Det gör att jag presterar mycket bättre, och jag känner mig uppmuntrad. Tänk att Gud bryr sig om lilla mig så mycket, att han faktiskt lagt ner tid på att planera ut en väg han vill att jag ska gå. It's amazing.
Och detta gäller ju inte bara mig, utan alla andra också.
Min Gud är grym!

Kramar till er!

No comments: