Monday, November 17, 2008

God morgon

Morgonens bibelläsning:
Josua 1
När HERRENS tjänare Mose var död, sade HERREN till Josua, Nuns son, Moses tjänare: "Min tjänare Mose är död. Stå nu upp och gå över Jordan, du och allt detta folk, in i det land som jag skall ge åt Israels barn. Varje plats där ni sätter er fot har jag givit er, som jag lovade Mose. Från öknen till Libanon och ända till den stora floden Eufrat, över hela hetiternas land och till Stora havet västerut, skall ert område sträcka sig. Ingen skall kunna stå dig emot i alla dina livsdagar så som jag har varit med Mose, så skall jag också vara med dig. Jag skall inte lämna dig eller överge dig.

Jag läste mer, men jag tar bara början just nu.
Pastor Carolina predikade utifrån det här (och lite till) i fredags. Otroligt stark undervisning var det. Jag önskar bara att jag hade antecknat eftersom det inte spelades in...
Jag får ta och kolla med någon annan som antecknade om jag kan få låna. :)

Det blir en härlig dag idag i alla fall.
Stora kramar!

No comments: