Saturday, November 08, 2008

God jul?

Är det inte märkligt hur julen kommer tidigare och tidigare varje år?
Det är ungefär en månad och sexton (rätta mig om jag har fel) dagar kvar till jul, och mitt favoritband, Relient K, har lagt upp två jullåtar på sin myspace profil. Jag hade lovat mig själv att vänta till tidigast 24 november med att börja lyssna på julmusik. Men Relient K fick mig på fall, och nu sitter jag här med julmusik i öronen.
För två eller tre veckor sen satte IKEA upp sina juldekorationer och i oktober förra året var jag på Harrods i London, och då hade de en hel avdelning med julsaker.
Varför denna rush? Julen är stressig nog och så blir man i tryckt att det snart är jul två månader innan julafton.
Jag älskar julen, juldekorationer, julmusik, ja allt som har med julen att göra. Jag älskar att gå på IKEA innan jul och se längtande på alla juldekorationer som jag skulle vilja ha på mitt rum. Men hela känslan försvinner när julsäsongen börjar i oktober. Jag vill kunna njuta maximalt av alla förberedelser istället för att sprida ut känslan. Förstår ni vad jag menar?

Men jag antar att lite julmusik från Relient K inte ska förstöra allt...
Jag får gå med ögon och öronlappar till den 24, det är ju bara 16 dagar kvar :)
Kram!

No comments: