Monday, November 10, 2008

True Love Waits

Här har jag ett inlägg som jag varit osäker på om jag skulle publicera eller inte. Men bära eller brista, här kommer det i alla fall:


Det sitter en ring på mitt vänstra ringfinger.
Det står något på ringen, True Love Waits, vad menas med det?
För mig har den två betydelser, och jag tänkte dela med mig av en, den kanske inte mest självklara betydelsen.

För mig betyder det att en äkta kärlek tar tid. Den riktiga, rena kärleken kommer när den själv vill. Det är inte något jag själv kan pusha fram. Och när den väl kommer så kommer det vara det mest underbara på denna jord. Den kan komma när man är 16, eller den kan komma när man är 18.
Alltså, tänker jag inte skynda mig och stressa efter en pojkvän, som kanske ändå i slutändan inte blir något bra, utan bara resulterar i två brustna hjärtan.
Jag tror att den person Gud har planerat för mig kommer vara den absolut snyggaste och mest underbara person som finns. Jag kommer att vara trygg i honom och bekymmer kommer vara fjärran ifrån. Och eftersom det är Gud som funderat ut denna person, så är det ingen idé för mig att leta efter "den rätte" själv, eftersom det bara kommer att bli helt fel. Varför den mödan när Gud planerat något som är ännu bättre?

Ringen för mig symboliserar att äkta kärlek tar tid, och därför tänker jag från och med nu endast fokusera på min kärlek till Gud. Det är han som är min #1 och den som förtjänar min fulla uppmärksamhet.
Sen får det andra komma när det vill. Jag vilar i Gud, och jag vet att han bara vill det bästa för mig.

"Jag vet vilka tankar jag har för dig, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge dig en framtid och ett hopp" –Jesaja 55, tror jag…

Därför, simma lugnt.

1 comment:

Evynina said...

Håller med dig,varför ska man ta väggen som kommer med många brustna hjärtan när man kan ta väggen som för en till den som kommer ge en all kärlek som aldrig försvinner:D
Love u<3