Saturday, November 29, 2008

En rolig skillnad på killar och tjejer

Att killar och tjejer är olika är något alla vet och något man vetat om från tidernas begynnelse. Men jag blir fortfarande fascinerad av vissa otroligt tydliga och ganska humoristiska skillnader i killars och tjejers beteende. Bara för att dra ett exempel:

Maria "Har du klippt dig?!"
Sofie: "Jaa.."
Maria: "Vad fint det blev. Du passar verkligen idet."
Sofie: "Tack, tycker du det? För jag tycker att min hals ser väldigt tjock ut i den här frisyren.."
Maria: "Driver du? Du har världens snyggaste hals. Seriöst. Jag skulle kunna göra vad som helst för den. Har du sett mina lår eller? Tjocka som korvar är de."
Sofie: "Nej, min hals ser definitivt tjock ut. Men dina ben de är ju jättesnygga! Du kan ju bli modell!"
Maria: "Tack, men när jag sitter ner så flyter de ut som jag vet inte vad. Till och med Patrik verkar tycka det..."
Sofie: "Neej. Han tycker du är jättesnygg. Annars hade han ju inte varit tillsammans med dig, eller hur?"
Maria: "Kanske. Men vet du vad han gjorde igår då? Han ville hellre sitta framför tvn än att vara med mig. Det måste ju betyda något, eller hur?"
Sofie: "Va? Neej."
Och så vidare...
Killars konversation:
Jesper: "Har du klippt dig?"
Martin: "Jepp"
Jag vet inte om jag överdriver. Men ni måste hålla med om att det är lite sant. Vi tjejer har verkligen förmågan att gå från ett ämne, till något helt annat. Våra tankegångar är som spaghetti som slingrar sig runt från ett ställe till ett annat. Medan killars tankegångar är som rutorna i en våffla. De tänker mer i block. Nu menar jag inte att jag är värsta beteendevetaren (än, går ju den linjen), men jag tycker ändå att jag har en poäng. Killar och tjejer är olika i många saker vare sig vi vill det eller inte. Det är så vi är skapta och så kommer det alltid att vara.
Kram på er!

2 comments:

Anonymous said...

Har du aldrig hört killar prata tekniska prylar, t.ex datorer någongång? :P Raka motsattsen till ditt exempel.

Ludvig Hoffman said...

Eller politik...

Men när det gäller utseende och stil är vi grabbs helt hopplöst fåordiga.