Monday, November 03, 2008

Måndag

God morgon, sovit gott? Själv har jag nog sovit för lite. Jag la mig vid halv tio och släckte lampan tio, men jag kunde inte somna. Jag låg vaken otroligt länge och vände och vred på mig. Sen ringde klockan 25 minuter över 6 och det var bara att stiga upp.
Vacker morgon var det idag. Solen hade precis gått upp när jag gick ifrån huset, himlen var röd och frosten täckte marken. På busstationen hade alla löv från träden fallit av och låg som ett täcke på det frusna gräset. Jag drog in kylan i mina lungor och andades ut ett vitt moln. Sådana mornar absolut älskar jag.

Idag är det en kort dag och jag kommer hem runt halv fyra. Väl hemma så gäller det att försöka få en hel del klart på samhällsarbetet. Känner mig riktigt stressad och jag hatar stress. Den stress jag kände i nian räcker egentligen för ett år framöver. Men på gymnasiet har man ingen chans att jobba upp sina betyg, utan nu gäller det att få bra betyg direkt. Men det ska gå bra. Gud är med mig?

Snart börjar geografin.
Så kram på er!

No comments: