Sunday, March 01, 2009

Hemma från Schweiz...

30 timmar + två McDonalds stopp + 2 färjor = Hemma

Ja. Vad ska jag säga? Resan har varit grym. Så otroligt underbar. 60 timmars resväg fram och tillbaka och lite sömn var värt det.

Föreställ dig att du står i minst en meters kritvit, av solen glittrande, snö, med klarblå himmel och det magnifika alperna framför dig. Luften är kall, men solen värmer ditt frusna ansikte. Snart ska du glida ner för de branta backarna och känna när vinden halft piskar, halft smeker dina kinder. Där var jag, och jag lovar dig, det var bättre än vad du just föreställde dig. Det var allt och lite till.

Förutom skidåkning hann jag också med en dagsutflykt till Chamonix där jag hälsade på Mt. Blanc, en heldag i Milano där jag stod på Doumen Katedralens tak och såg ut över hela staden, syrran och jag kollade även in Prada och Gucci affärerna. *Dregel*. Sist men inte minst besökte jag Lausanne, som seriöst är den vackraste staden jag sett. Jag måste också tillägga att i Lausanne var det 15 plusgrader, vilket det också var igår när vi åkte hem. Våren var där. Förhoppningsvis kommer den till Sverige snart också. Behöver jag säga att jag saknar Schweiz?

No comments: