Wednesday, March 04, 2009

Lång dag igår

Ursäkta att det inte blev något inlägg igår. Men jag hade verkligen fullt upp. Praktiken på dagis från åtta, och sen åka in till stan för att gå på sångkurs, och sen tappade jag mitt terminskort plus... Har jag nämnt tidigare att jag är i behov av en ny hjärna? Well, gårdagen var alltså ett ytterligare bevis på att jag behöver en. Jag fattar inte vad det är för fel på mig. Suck...

Anyway. Sångkursen var väldigt roligt. Läraren heter Anthony Mills och snackar enbart engelska och han pratade mest och lärde oss en andningsövning. "1 2 *sniff* 3 4 *sniff* 5 6 *sniff* 7 8 *sniff* 9 10 *sniff* " Detta ska jag alltså göra varje dag tills det blir en vana. Hehe. De här hemma kommer döda mig. Jag ser fram emot de andra nio övningarna. Tjuu.

Idag är jag i alla fall hemma. (Som ni kanske förstått). Jag vaknade imorse av en hals som gjorde dö-ont, ben+huvud som värkte och snuvig i näsan. Inte det bästa att praktisera på ett dagis i det tillståndet. Förhoppnigsvis blir det bättre tills imorgon. För att inte slösa på en dag tänkte jag börja gå igenom alla utvecklingsteorier och tillämpa dem på det jag sett de senaste två dagarna. Alltså börja skriva ner uppgiften vi har. Något annat jag borde göra är att läsa Little Women. Jag måste ju snart skriva recension på den, och jag har inte ens kommit hälften. Blää.

Well, wish me luck.
Kram!

No comments: