Wednesday, March 11, 2009

Nature vs. Weather

Imorse när jag gick hemifrån snöade det. Mycket. När jag var ute med barnen på dagiset snöade det. Mycket. När jag gick hem från bussen snöade det. Mycket. Idag, mina vänner, har det kommit snö. Mycket. Haha, starting to get annoyed? Aaaanyway. Men samtidigt när jag gick där på landsvägen hörde jag fågelkvitter, och måsskri. Jag tror fåglarna är på min sida. Vi vill ha vår. Just nu är det alltså vädret mot naturen. Alla vill ha vår nu. Men vädret försöker ge oss all den snö det glömde att ge oss i december. Det enda vädret inte fattat är att vi vill ha snö i december, och inte i mars. Så, vad fåglarna försökte göra i morse var att låta så mycket som möjligt för att skrämma bort snön. Stackarna, de vet ju inte om att väder inte kan höra. (Alltså, märks det att jag är ganska trött och flummig?) I skrivande stund leder vädret med 2-0.

Suck. Jag ska nog återgå till utvecklingsteorierna.
Kram på

No comments: