Sunday, March 22, 2009

Barn....

Barn alltså... Ibland är blir jag bara så otroligt trött på dem. Som idag. Barn i typ 7-10 årsåldern är inte roliga. Speciellt inte småpojkar. Idag på Äventyrsskolan(namnet min församling gett till söndagsskolan) var jag trött, på dåligt humör... och trött. Kul att försöka hålla ordning på typ minst 30 barn som har energi som speedade hamstrar och springer runt, runt, runt som galningar. Not fun at all. Speciellt inte när en liten kille var fast besluten att totaltrakassera och terrorisera mig hela förmiddagen. Han kastade bollar med flit på mig, och var STOLT över det. Han rusade fram till mig efteråt och sa med det bredaste flinet jag sett: "Det var jag som kastade den bollen på dig." Sen tar han sats och kutar mot mig i hög hastighet och slänger sig på mig, rullar ner på golvet, ligger och "kvider", hoppar upp och slår mig och säger: "Varför gjorde du sådär för?!!" Sista saken han gör är att smyga upp bakom mig och putta mig, hårt. Då blev jag väldigt arg och jag tror att jag lyckades skrämma bort honom. Jag kan vara ganska skräckingjagande ibland, faktiskt, tro't eller ej.

Idag har jag fortsatt att pyssla med scrapbooken. Det är skönt att pyssla. Det får mig att tänka på annat än det. Jag kan koncentrera mig.

Imorrn börjar jag halv tio, med film. Sköönt.
Kram

1 comment:

Evynina said...

Jag tror den där pojken gillar dig(ja fast han e så liten)Men nu kanske han bara e rädd för dig eller tycker du e super cool,skulle faktiskt kunna tro att han tycker det XD