Saturday, March 14, 2009

Lördag

God morgon! Idag vaknade jag halv nio. Det är ganska sjukt, hur ofta vaknar man halv nio på en lördagsmorgon? Men, det är väl bra antar jag, då kan jag komma igång med allt fixande lite extra tidigt. Hur kul låter inte det? Det är plugg och städning, och när allt är klart blir det Melodifestivalen ikväll. Jag har inte följt en enda deltvävling, men som en god svensk medborgare är det min plikt att se på finalen och rösta minst en gång.

Igår var det Young Desciples, det nya tonårsarbetet som startat i kyrkan. Jag kom upp till kupolen en(en liten fest och samlingslokal kyrkan äger)en timme tidigare och där var allt i princip redan fixat. Stolar och bord satt på rätt plats, kuddarna och scenen var framme och folk sprang runt och höll på att rigga upp ljus och ljud. Jag gick helt enkelt bara runt och glodde på allt. Lyckat. Halv fem började tonåringarna att droppa in. I slutändan var det säkert runt 40 tonåringar som var där, och det var första gången! Riktigt kul! Young Desciples kommer att ha en blogg också som startar upp snart där jag kommer att vara skribenten och Simon fotografen. Kuuul! Saker händer hela tiden. I like it.

Nu sitter nästan hela familjen vid frukostbordet och diskuterar. Jag tänkte gå och joina.
Kram!

1 comment:

Anonymous said...

haha, och då du kom drog vi xDD