Friday, April 10, 2009

Seger är mitt namn

God kväll! Kom hem för ca två timmar sen efter en lång dag. Det var upp tidigt och åka in till Äventyrsskolan för att passa barn. Väl där kom det ca 9 barn på den avdelningen jag hjälper till på. Helt sjukt skönt. Hehe. Så jag och Thess spelade pingis med en sjuårig kille som var bättre än mig och Thess tillsammans. Så kan det va.

När vi kom till kyrkan sen mötte vi Emmelie och Emma som tyckte att vi skulle hänga på och grilla i Norra Sköndal. Vi hängde på och hade det jättetrevligt. Vi käkade, umgicks och pratade i den varma solen. 15 grader var det idag, himmelskt. Runt fem bestämde vi oss för att åka hem. Dock kollade jag fel på bussarna, så vi missade en och var tvungna att vänta på nästa som gick en timme senare. Klant jag kan vara ibland...

Just nu sitter jag och snackar med en snubbe från kyrkan som pumpar mig med motivation att plugga. Helt sjuukt! Jag har seriöst aldrig varit så motiverad att komma tillbaka till skolan. Nu tänker jag satsa järnet de åtta veckorna som är kvar. Jag ska seriöst gå ut första året i gymnasiet med flaggan i topp. Och det utan att pumpa ut mig totalt, utan jag ska vara smart och lägga upp det ordentligt. Jag kommer inte att klara det här själv. Men med Guds hjälp kommer jag att fixa det. I'm on my way!

Nu blir det kladdkaka!
Kram!!!

No comments: