Monday, April 20, 2009

Grupptryck och sådant..

God dag. Just nu sitter jag i skolan och håller på att skriva ett litet arbete om tonåringar och grupptryck, något som ska redovisas nästa måndag. Det är intressant det där med grupptryck. Vad är det som gör att vi går under för det? Finns det någon som har "extra" lätt för att falla? Oftast när man säger grupptryck tänker man på det klassiska, man dricker för att alla andra dricker, man röker för att alla andra röker. Men ett sorts grupptryck erfarar man ju varje dag, eller det kanske är mer ett "socialt tryck". Ta kläder och mode till exempel. Vi köper det "alla" kommer ha på sig för att det är mode. Vi känner oss tvingade till att köpa den nyaste och trendigaste, just av den anledningen att alla andra kommer ha på sig det. Är inte det ett sorts grupptryck? Eller är jag helt ute och cyklar...? Ja, intressant är det i alla fall. Jag kanske skriver ner mina slutfunderingar när jag kommit fram till något.

Idag blir jag kanske faster... Jag sitter och väntar på ett sms...
Update. False alarm...

Annars är det skola som vanligt och sen ska jag in till stan och ha cell med tjejerna. Det var väldigt länge sen jag träffade dem, men nu ska vi köra igång igen.

Tillbaka till grupptrycket...
Kram!

No comments: