Thursday, April 09, 2009

Grease & Australia

Har precis tittat på Grease med syrran och mamma och käkat fajitas. Väldigt mumsigt. Grease är verkligen så sjukt bra. Jag älskar musiken och att den är så otroligt enkel. Jag fattar inte hur Disney lyckades göra en sån otroligt dålig omtolkning av den med High School Musical... Min mamma var anti Grease när hon var yngre, jag undrar om mina barn kommer tycka att High School Musical är jättebra? Säkert kommer jag tycka om den med dem. Aja, det är säkert minst 20 år kvar tills dess, no need to worry.
Fredrik och Rebecka kom också över och vi såg på Australia, en 2h och 45min lång storfilm. Den var bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Lite långdragen, men jag älskar att den är lite klisché-ig och romantisk. Lilla aboriginpojken är också otroligt söt.

Nu vill mamma att jag ska sussa. Något jag faktiskt borde i och med att jag ska upp till Äventyrsskolan och passa barn imorrn. Tjohooo.

God natt!

2 comments:

Helena said...

Fast flamingo-killen (den gamla snubben) gör ju nästan halva filmen! Hur skön som helst!

Evynina said...

Måste erkänna att high school musical har åtminstone inte så flumigt slut som Grease,jag menar HAllå de flyger iväg i en bil!! sååå skumt