Saturday, April 18, 2009

Lööördaaag

Jag har inte sovit så länge idag. Jag vaknade tjugo över nio, och trots att jag var ganska trött så kämpade jag mig upp. Jag vill hinna med så mycket som möjligt idag. Jag har redan stoppat i mig en (onyttig) frukost och glott framför datorn en stund. Närmast ligger dusch och sedan plugg. Städning ska också göras. Det var länge sen jag var tvungen att plugga på en lördag, men nu är det dags att sätta igång. Sju veckor kvar till lovet. I can do it! Dessutom har jag fått mig själv till att tro att det kommer en belöning när jag gjort allt jag ska. Pappa kom nämligen hem från Polen igår och har med sig presenter, jag tror jag vet vad jag får, men den kommer att fungera som en liten uppmuntran för den här dagen. För nu ska jag köra hårt.

Min bror har skaffat Twitter. Hah, he follows the streem. Han siktar på att kunna uppdatera mycket när hans son kommer, alla uppenätter säger han. Vi får se hur det blir med det. Jag kanske blir medlem bara för att kunna följa honom. Fast just nu håller jag på att övertala honom till att starta en blogg där han kan skriva om sitt och Rebeckas liv som nyblivna föräldrar och uppdatera om vad som händer med lilla pojken. Jag är helt säker på att hela våran familj och släkt skulle läsa, och speciellt Rebeckas familj som bor i England, och Johan som bor i USA. Perfekta idén. Han är nästan övertygad. Jag har grymma övertalningsförmågor måste jag säga ;)

Kram!

No comments: