Thursday, October 15, 2009

Sega torsdagar

Som vanligt på torsdagar efter klockan 11 sitter jag vid en dator och inväntar tidpunkten då jag kan åka iväg till Alby för att ha musikalövning. Jag ser fram emot det lika mycket varje gång. Idag får jag skjuts också. Det känns bra. Mys i brallan.

Ikväll ska jag och Sofia på opera. Operan handlar i förenklad version om olycklig kärlek och hemskheter. Men det ska bli intressant faktiskt, och första gången jag får se på en riktigt opera. Nästa sak att kryssa av på min "things-to-do-before-I-die" - lista är att se på ballet. Jag vill så sjukt gärna se Svansjön eller Nötknäpparen. Så vackert.

... På tal om lingonsylt... Jag har märkt att jag är otroligt seg när jag skriver blogginlägg. Jag skriver liksom några rader, kollar runt på facebook, andra bloggar, sen skriver jag lite till, facebook, och så håller jag på. Bara det här inlägget har tagit nästan 30 minuter att skriva. Och det är inte ovanligt att det tar så lång tid för mig. Fast å andra sidan kanske det beror på hur mycket inspiration jag har och om jag bestämt mig för att skriva något innan jag faktiskt sätter mig ner för att göra det.
Slutsats:
Jag är fett seg på att skriva :)

Kram!

2 comments:

Anonymous said...

Svansjön är asbra! :)

Elin said...

Åh, jag vill också gå på opera och balett! :)