Sunday, October 04, 2009

Maaaat


Jag känner hur jag jäser. Jag har precis ätit fetaste kebabtallriken. Och jag var inte ens hungrig när jag började. Men det är något med mig, jag har så svårt för att lämna kvar mat på tallriken om det är gott. Det borde väl vara en ganska bra egenskap egentligen, man ska ju inte lämna kvar mat på tallriken. Det är i alla fall så jag har blivit uppfostrad. Men ibland är det allt bra jobbigt. Som nyss. Jag bara äter, och äter och äter, och tänker inte på hur mycket jag stoppar i mig egentligen. Jag lyckades inte få i mig hela tallriken, det ligger fortfarande kvar massvis med kött. Pommes friten slank ner i magen dock, och där ligger stärkelserna, kolhydraterna och maltsockret och förs vidare ut i min kropp för att ge den energi, och fett. Jag tror jag har läst för mycket naturkunskap...

1 comment:

Helena said...

Tänk på Nbile!!