Thursday, October 22, 2009

Medication

Hej barn! Finally home, och det är helt becksvart ute.
Vistelsen hos hudläkaren gick bra, jag var där inne i 3 minuter och fick höra att jag ska börja på en starkare behandling mot min akne om sex veckor. Hon sa åt mig att inte bli gravid, vilket inte är några problem eftersom jag inte riktigt planerar att bli det heller, eftersom den nya medicinen jag kommer börja ta är typ megastark och skadar foster så att de får missbildningar. Det känns ju tryggt att jag kommer äta något sånt liksom. Jag fick en liten bok med massa biverkningar som kan ske. Till exempel kan jag få torrare och tunnare hud, och det är ju bra eftersom jag har eksem också *ironi*. Men (ett väldigt stort och viktigt men) min akne kommer försvinna. Tjohoo! Så nu hoppas jag att dessa sex veckor går fort så att jag kan få börja på den här behandlingen.

Nej, nu gäller det att börja packa lite grann tror jag.
Jag är lite sugen på gröt...

Kram!

No comments: