Saturday, October 31, 2009

Jäsning på G

God morgon! Det känns som jag vänt lite på dygnet. Vaknade kvart över elva. Can't be good. Särskilt inte när skolan drar igång igen på måndag. Jag vill inte tillbaka till skolan.

Jag åt mycket igår. Det är inte bra för mig att vara ensam hemma. Jag tänkte bara käka halva ICA pizzan eftersom de ändå inte är överdrivet goda. Men tydligen var jag hungrig. Så jag åt hela. Medans jag låg där och jäste kände jag hur jag blev mer och mer sugen på choklad. Not a good sign. Så efter att ha legat där och tvekat en stund pausade jag Gilmore Girls (som jag för övrigt dör för, hur kunde jag vänta nästan ett år?) och gick ner till köket. Sen tog jag vad jag hade, vilket var glass och kakao och kolasås. Så jag mixade ihop glassen och kakaon med lite mjölk. Hällde det i en skål och sen kolasås på. Och det var såååå gott!! Jag och glassen smälte! Glassen lite mer bokstavligt då... Jag åt upp det sista med sugrör. Förlåt, sög upp det sista. När jag sen proppat i mig allt det där mådde jag inte bra kan jag säga. Jag hade käkat alldeles för mycket på en gång.

Ikväll är det Stand up! - Södermalmskyrkan's got talent i kyrkan. Vilket betyder att jag måste hinna med allt jag brukar behöva hinna med på lördagar under en kortare tid. Jag har 3 och en halv timme kvar på att städa, gå ut med hunden och göra mig själv i ordning. Panik. Att jag dessutom känner mig ganska trött är inte något positivt. Men det är bara att köra igång. Badrummet är halvklart. Det är bara dammsugningen kvar.

Puss å kram!

No comments: