Friday, October 09, 2009

Geting

Igår var det en geting i mitt rum när jag skulle sova. Jag filosoferade lite över den i min dagbok. Såhär skrev jag: (varning för extrem djuphet...)

Det är en geting i mitt rum. Den vandrar runt på golvet. Jag tror inte att den kan flyga längre. Undrar om den vandrar runt i väntan på att dö. Vet den om att den håller på att dö? Känner den det på sig? Nu hittade den en annan död geting på golvet. Den rörde på den döda, blev chockad och flög iväg. Kan getingar bli chockade? Ojdå, den kunde visst flyga...
Kommer den att sticka mig inatt? Tänk om den flyger in i min mun? Jag känner inte för att döda den. Jag är för snäll och känslig för sånt... Den tvättar sina "horn" och vandrar runt på min bibel. Jag kanske kan schasa ut den? Kan den inte bara dö av sig själv?
... den är död. Pappa tryckte till den.
R.I.P Geting

Så trött var jag igår kväll. Hah. Idag är jag ledig i alla fall, som sagt. Det blir att hjälpa till en del här hemma. Sen vet jag inte riktigt om jag åker in på caféet ikväll eller inte. Mamma vill att jag ska stanna hemma med Therese som är väldigt sjuk. Jag antar att jag får agera sjuksyster ikväll.
Kram!

1 comment:

Anonymous said...

starkt...speciellt när din pappa kom...filosofi på höggsta nivå...
Marianne