Thursday, May 28, 2009

Utan mobil

Nu är jag äntligen hemma. Idag hade vi bara en riktig lektion, svenska på morgonen. Vi håller på med myter och grekiska saker. Kul att skriva om en amfiteater under antikens grekland... typ.

Min mobil fungerar inte. Igår morse när jag vaknade stod det "SIM inaktivt". Jahapp, kul tänkte jag. På grund av det dog den också på några timmar. Den var nästan helt full först. I slutet av dagen dog den. Det visade sig att det var en räkning som missats komma in och därför går inte mobilen att använda, och det känns ju kul. Jag känner mig helt handikappad. Tänk att en liten elektronisk sak kan styra hela ens liv. Utan den känner man sig isolerad från omvärlden. Jag antar att det är ganska nyttigt att vara utan mobil ett tag. Men jag skulle vilja vara förberedd på det så att jag kan förbereda mig mentalt.

Önskat citat:
Mitt hår förföljer mig!
Smart Victoria, smart...

Kram!

No comments: