Thursday, May 21, 2009

Kristi himmelsfärd

Hallååå!
Igår somnade jag med kläder och smink på och en handduk i famnen. Jag vaknade en stund senare och slängde av mig allt utom underkläderna och somnade om. Jag tror att jag var ganska trött igår kväll.

Nu de senaste två och en halv timmarna har jag städat ordentligt i mitt rum, det var inte kul där inne ska jag säga. Jag glömde att ta en före-bild men om jag säger att skrivbordet var överbelamrat, sängen i kaos och kläderna låg som en fin matta mellan sängen, skrivbordet och min lilla stol vid fönstret, och att mitt vita sminkbord var brunt, så kanske du förstår. Jag har även dammat och dammsugit i allrummet och trappan. Kvar är toaletten...


Om två timmar drar jag in till stan för Ny Generation samling. För er som inte vet är Ny Generation en elev- och studentorganisation som hjälper och stödjer kristna skolgrupper runt om i Sverige. De har teamare i flera städer som ringer upp och kollar hur det går och de erbjuder även diverse konserter m.m. En mycket bra organisation helt enkelt. Vi är några stycken i min skola som har en kristen skolgrupp, men vi kallar den Ny Generation, och idag är det storsamling för alla sådana grupper runt om i Stockholm. Även de som inte har skolgrupp kan ju hänga på också. Så det ska bli väldigt nice.


Nej, tillbaka till städningen. Kanske slänger jag i mig lite mat också.
Kram!

1 comment:

Anonymous said...

ojojoj, det var duktigt! men hur kan man lyckas ha det så stökigt, fattar inte hur man kan bo i en sån miljö =S du behöver inte ha en bild på ditt rum, jag kan föreställa mig hur det såg ut, Marianne får liiiite panik...