Friday, May 08, 2009

Jupp

I asked God why, and he answered:
"Who's in control? Me, or you?
And since you're asking why,
I suspect it's me."
Engelska nationella idag gick överraskande bra tycker jag. Läsförståelsen blev jag klar med otroligt fort, jag satt i tio minuter i klassrummet innan jag vågade gå ut. Jag ville inte lämna klassrummet först. Hörförståelsen var svårare, för det första fick man bara lyssna på varje del en gång, till skillnad från igår (nationella engelska A) då man fick lyssna två gånger. Dessutom var hälften av allt som sas på grov skotska. Allt som allt gick det bra.

På ULSen kom två personer från AA (Anonyma Alkoholister) och pratade också. Ärligt så var det sjukt intressant. Jag satt som fastklistrad i en och en halv timme som det hela tog. De berättade sina livshistorier. En av dem hade börjat dricka vid tolv års ålder, den andra vid 14.

Nu precis har jag kommit från Fredrik och Rebecka. Rebecka fyllde år idag nämligen. Och jag fick äntligen hålla lilla Noah igen. Världens sötaste unge. Dessvärre såg han en aning besvärad ut när jag höll i honom, men han vänjer sig nog snart vid sin faster :)
Hockey ikväll då antar jag...
Kram!

No comments: