Friday, May 08, 2009

Tack Gud för din skapelse

Ännu ett nationella idag. Engelska B. Har jag sagt att det kommer bli i samma klassrum som treorna? Fett läskigt. Snacka om att jag och Madde kommer bli uttittade...

När jag åkte buss i morse slogs jag av hur otroligt vackert allting var. Allting var så magiskt på något sätt. Solen som sken genom trädtopparna, åkrarna som sträckte sig ut över landskapet... Morgonen måste vara den bästa tiden på dygnet. Någon gång i sommar ska jag gå upp typ, fem på morgonen och gå ut i skogen och se och höra hur allt vaknar till liv. Allt det måste vara det bästa med att bo som jag bor. Att bo nära naturen är något absolut ingenting kan slå, inte ens en vindsvåning på östermalm. Sen att jag inte skulle ha något emot att ha en vindsvåning på Östermalm är en helt annan sak...

Nu ska jag återgå till att vara nervös över nationella.

Kram!

No comments: