Thursday, November 19, 2009

Lycka är...

Av någon anledning blir man för det mesta nästan alltid gladare för små saker som händer i vardagen. En liten grej som ett hej kan liksom förändra hela ens dag. Dagen kan gå från totalt mörker till en, eller flera, nyanser ljusare. På bussen på väg hem satt jag och funderade på vad det är som gör mig glad. Så nu ska ni få se en lista på små och stora saker som gör mig lite lyckligare. :)


En komplimang
Att hinna med en tidigare buss
Att cykla med hög fart ner för en backe
Att komma hem sent på kvällen och inse att jag inte behöver sminka av mig
Solen!
Varm choklad
Att läsa en bra bok
Få ögonkontakt med en snygg främling
Att flumma med min syster
Ligga i sängen eller sitta i soffan och lyssna på regnet utanför
Mina duntofflor med röda hjärtan på
Att bli kär
Att träffa mina två bröder som bor utomlands
En iskall solig vinterdag då snön knastrar under fötterna
Brorsonen Noah
En varm sommardag som jag spenderar på verandan
Hitta pengar i en vinterjacka
Att resa utomlands
Att vara till hjälp eller stöd för någon annan
Att bli överraskad
Att totalt överraska någon
Gunga!
Att få bra betyg
Hitta massa gamla bilder
När någon bjuder med mig på något
Vakna och vara tacksam för ännu en underbar dag
Att skratta åt ett internskämt med mina vänner
Att vara i dens närhet jag älskar mest: Guds
Vad gör dig lyckligare?

No comments: