Saturday, November 28, 2009

Julkänslor?


God morgon!

Eller, jag vaknade egentligen för två timmar sen, men jag har tagit lite tid i bibelläsning och slappat framför datorn ett tag.

Imorgon är det första advent. Något man inte alls kan tro när man stiger in i vårat hus. Allting är precis som vanligt, inga julgardiner, inga uppsatta stjärnor, inga dekorationer... Det känns supertråkigt! Jag har stor lust att bara åka iväg till IKEA idag och handla på mig massvis av julmys att pynta mitt rum och resten av huset med. Jag vill dra ut på stan och handla julklappar, sen sitta hemma i mitt rum med en varm kopp choklad och bara stormysa. Men så kommer det inte att bli, tyvärr. Mamma jobbar i helgen vilket förklarar bristen av julpynt, och pappa måste man dra i om han ska sätta upp någonting. Nästa helg kanske det blir något... Suck. Jag har inte ens ordentliga julkänslor...

No comments: