Thursday, November 05, 2009

I'm back!

Nu kör jag igång igen lite långsamt sådär. Jag har upptäckt att det är svårt att vara utan bloggen. Det enda jag tänker hela tiden är: "Det här kan jag skriva i bloggen", för att sen komma på att jag har ju pausat lite. Egentligen känns det lite dumt att dra igång idag när jag vet att det förmodligen inte blir något ordentligt inlägg förrän på måndag igen. Min helg är fullsmockad. Men sånt är ju trevligt. (Mer om helgen senare) Särskilt när jag har ett stort historiaprov nästa vecka. Men det blir bra. :) Haha.

Idag var det ju en trevlig dag. (Ironi på högsta grad) Det började med att jag gick hemifrån kvart över sex i totalmörker, och och hårda isbitar som flög i luften och attackade mitt ansikte. Det kändes som någon stack mig med nålar. Akupunktur liksom. Mascaran förflyttades från ögonfransarna till kinderna. Härlig morgon. Sen dansade vi på idrotten, och hela dagen bestod av blandad snö-slask-äckel. Något som sen (självklart, vi bor väl i Sverige) går över till regn. Haha, härligt positiv jag är. Men jag är faktiskt det. Jag hade en liten svacka där i några dagar. Men nu är det på väg uppåt igen. Jag och mina humörssvängningar. Mood Rings av Relient K är mitt livs themesong. På tal om musik har jag återupplivat min kärlek för Joshua Radin. Helt underbar är han. Så vackra låtar. Jag dör.

Jag säger det. Det är inte bra för mig att inte blogga. Allting blir långt och osammanhängande. Stå ut! Jag kommer att bättra mig. Nu när jag kom hem har jag suttit och pluggat historia. Något jag kunde ha gjort de två timmarna jag väntade på att åka iväg till Alby. Men det gjorde jag självklart inte. Aaanywaay. Jag gjorde det lite mysigt att plugga med tända ljus och en bulle.

Så, nu hoppas jag att jag botat lite av din abstinens Helena, och nästa gång hoppas vi alla att mina inlägg blir lite bättre :)

Kram!

1 comment:

Helena said...

Tack!
Äsch, det här var bra nog! :D